środa, 14 października 2015

AweSome Reviev #5 - ,,Ludzkie dzieci"

Recenzja filmu pt. ,,Ludzkie dzieci"

Opis: Ponura wizja przyszłości, w której ludzie utracili zdolność reprodukcji.

Plakat: 

 

Informacje: 
Reżyseria: Alfonso Cuarón
Scenariusz: Paul Chart, Alfonso Cuarón, David Arata, Hawk Ostby
Gatunek: Dramat, Sci-Fi
Produkcja: USA, Wielka Brytania
Premiera: 27 października 2006 (Polska) 3 września 2006 (świat)

 Recenzja:
Rok 2027. Wizja świata opanowanego przez islamistów. Od 18 lat nie urodziło się dziecko. Theo (Clive Owen) najwyraźniej pogodził się z tym, że musi żyć w takim świecie. Zapomniał, że kiedyś walczył o lepszy świat. Jego realizm i zobojętnienie sprawił, że udaje mu się przetrwać z dnia na dzień. Nie jest to jednak łatwe, bowiem na ulicach panuje wojna między brytyjskim wojskiem a uchodźcami. 

Cuarón przedstawił dwa główne wątki - wojna przeciw emigrantom oraz trwający blisko dwie dekady problem bezpłodnych kobiet. 
Pewnego dnia Theo dostaje niecodzienną propozycję od swojej dawnej znajomej Julian (Julianne Moore). Misja mająca wartość 5 tysięcy funtów (prawie 30 000 zł) nie mogła go ominąć. Postanowił działać. 

Fabuła bardzo mi się podoba - scenarzystom nie brakowało pomysłów. Akcja cały czas trzyma w napięciu, jest moim zdaniem niesamowita. 
Niestety mało co wiemy o przeszłym życiu głównych bohaterów. Autorzy filmu przedstawili nam jedynie ich teraźniejsze życie w dalekiej przyszłości (jakkolwiek brzmi to dziwnie, to jest to prawdą :D). 

Bardzo dobra gra aktorska, chociaż najbardziej podobają mi się postacie drugoplanowe, takie jak Kee czy Jasper. Clive Owen zagrał dość anemicznie, jak na swoje możliwości. Reszcie aktorów nie mam nic do zarzucenia ;)
Efekty specjalne także są niczego sobie. Wybuchy, strzelaniny, pościgi - są świetnie przedstawione. 

Najmniej podobała mi się końcówka. Oczywiście jest to film wyprodukowany przez UK i USA. Trzeba się nastawić, że prawdopodobnie nie będzie happy end'u.

Podsumowując: Jeśli jesteś fanem filmów z napięciem, sci-fi, wojen oraz duużo wybuchów, to musisz obejrzeć Ludzkie dzieci!

Moja końcowa ocena: 6,5/10

Kilka zdjęć:

















__________________________________________________________
  
Spóźniłam się o całe 1,5 godziny, brawa dla mnie! Ale to nieważne. Dzisiejsza recenzja jest trochę krótsza, ale mam nadzieję, że się podoba. Zachęcam do obejrzenia. 
Jeśli recenzja ci się spodobała bardzo proszę o zostawienie komentarza i obserwowania mojego bloga, ponieważ mnie to bardzo motywuje.

Cytat: ,,Kiedyś myślałam, że wiem, a to czas le­piej wie."

Papa!

2 komentarze:

  1. Wow, zapowiada się ciekawie. Fajnie, że umieściłaś zdjęcia :)

    ksiezycova.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń