sobota, 21 listopada 2015

aWesome Book #7 - Bez wahania, Gregg Hurwitz

Info: 
Tytuł: Bez wachania
Autor: Gregg Hurwitz
Data premiery: 22 czerwca 2015
Wydawnictwo: Albatros

Opis:
Nate nie widzi sensu w dalszym życiu i postanawia popełnić samobójstwo – chce skoczyć z okna budynku pobliskiego wieżowca. W dniu, w którym chce zakończyć swoje życie, wydarza się coś zupełnie nieoczekiwanego. Na bank, który mieści się w wybranym przez niedoszłego samobójcę wieżowcu, napada grupa niezwykle brutalnych bandytów. Chcąc ratować życie niewinnych klientów banku, Nate wkracza do akcji. W jednej chwili staje się bohaterem, ale też i celem dla mocodawcy nieudanego napadu.

Okładka: 


















Moja ocena: 9/10  

Recenzja: 
Z pewnością książka Bez wahania ma w sobie coś, co przyciąga uwagę. Dla innych może to być okładka, na której jest pokazany mężczyzna stojący na gzymsie budynku. Dla pozostałych -  intrygujące kolory, świadczące o tym, że historia może być ciekawa. Ale jak mówi pewne przysłowie "Nie oceniaj książki po okładce", lepiej najpierw zapoznać się z opisem książki, a potem zdecydować, czy jest warta uwagi, czy wręcz przeciwnie.
W moim przypadku zaintrygował mnie opis książki. Wprawdzie nie czytam thillerów (bo jakby ktoś się nie zorientował to właśnie jest thiller), ale zawsze trzeba spróbować. Główny temat tej historii to napad na bank, groźna mafia, niedoszły samobójca ratujący większą liczbę zakładników.

,,Strach był absolutnie konieczny, gdyby nie on, byłbym śmiertelnie przerażony" ~ Floyd Patterson

Na początku Floyd wita nas swoimi słowami nawiązującymi do tejże historii. Jednak warto na chwilę pozostać przy tym cytacie i wbić go sobie do głowy. Jeśli będziecie mieli zamiar przeczytać tę książkę, myślę, że zrozumiecie niektóre decyzje bohaterów, zwłaszcza Nate'a.

Po słowach Floyda Pattersona zaczyna się I rozdział. Stosunkowo krótki, ale jest...
Jestem z natury kinestetykiem, tak więc uwielbiam, kiedy w książkach jest dużo akcji. Potrafię sobie wyobrazić tę sytuację. Słyszę rozmowę postaci, widzę każdy ich ruch. Przyglądam się im, 
staram się zrozumieć ich zachowania. Dlatego nie mogę znieść, kiedy początek książki jest nudny, a na pierwszej stronie zamieszczone są szczegółowe opisy jakiś nieistotnych rzeczy! Albo jak 1/4 książki jest o jego (Nate'a) przyszłości, która nijak ma się do całej historii. Uważam, że książka byłaby o niebo lepsza bez opowieści o jego życiu.

Skoro wspomniałam o naszym bohaterze, warto o nim trochę poopowiadać!
Nate jest smutnym, zgorzkniałym, samotnym mężczyzną, który jest o krok od rozwodu z żoną. Postanawia skoczyć z 10 piętra wieżowca, ponieważ ma zrytą psychikę po pobycie na wojnie i po oglądaniu śmierci najlepszego przyjaciela (warto wspomnieć, że jego przyjaciel miał na imię Charles i był czarnoskóry (no to rasizm!).
Osobiście bardzo przywiązałam się do tej postaci. Uważam, że jest szczerą, odważną i wspaniałą osobą. Szczerze kochał swoją żonę i żałuje, że zaniedbał kontaktu ze swoją córką. Szkoda tylko, że właśnie kiedy były fragmenty ich rozmowy, zachowywał się zbyt spokojnie i nie okazywał tak dużo uczuć. Chociaż i tak jest jedną z moim ulubionych męskich postaci z książek ;)

Fabuła jest zdecydowanie świetna - pisarz wprowadził wiele zwrotów akcji, wykazał się dużą wiedzą na temat gangów i mafii a także medycyny! Jednak skoro historia tak bardzo mi się spodobała, dlaczego nie dałam maksymalnej oceny 10/10?

Tradycyjnie przez końcówkę! Tak bardzo, bardzo mam żal do Gregga Hurwitza o zakończenie książki. Naprawdę. Jednak nie będę taka wredna i nie zaspojleruję. Mimo to jest mi przykro :( Niech mnie ktoś przytuli.. 

Podsumowując: Jeśli jesteś fanem dłuuugich thillerów, jesteś głodny pościgów i strzelanin, to jest to książka dla ciebie!

_______________________________________________________________________

Cześć i czołem! Witam was z kolejną recenzją na moim blogu. Tym razem przedstawiam wam niedawno wydaną książkę cenionego pisarza Gregga Hurwitza pt. ,,Bez wahania"! Mam nadzieję, że wam się spodobała i sięgniecie po te dzieło, bo naprawdę warto :)


Piosenka: Happysad - Wszystko jedno
Cytat: ,,Najważniejsze, czego się nauczyłem w życiu, to że ludzi nie pogrąża jedna chwila, lecz tysiąc drobnych decyzji" ~ Gregg Hurwitz

Do następnego! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz