czwartek, 25 czerwca 2015

aweSome Reviev #3 - ,,Gnijąca panna młoda"

Recenzja filmu pt. ,,Gnijąca panna młoda".

Opis: Victor przypadkiem oświadcza się nieżyjącej dziewczynie. Nieboszczka zabiera młodzieńca ze sobą do świata zmarłych, by go poślubić. 

Plakat:  























Informacje: 
Reżyseria: Tim Burton, Mike Johnson
Scenariusz: John August, Pamela Pettler, Caroline Thompson
Gatunek: Animacja, Czarna komedia
Produkcja: USA, Wielka Brytania
Premiera:
7 września 2005 (świat) 

Recenzja: W pewnym miasteczku żyła sobie rodzina szlachecka. Małżeństwo Everglot, które jak wspominali, nie byli kochającą się parą, postanawiają wydać za mąż swoją córkę Victorię. Chcieli w ten sposób uzupełnić swoje fundusze. Przyszłym mężem ma być Victor Van Dort. W pałacu Everglotów panuje zimna atmosfera - narzeczeni nie mogli przebywać ze sobą sam na sam, ponieważ było to nieprzyzwoite zachowanie. Gdy nadchodzi próba ślubu, pan młody nie potrafi wypowiedzieć przysięgi. Sytuacja ta sprawia, że pastor postanawia przerwać próby aż do momentu, kiedy Victor będzie przygotowany do ślubu. Ten przygnębiony udaje się do lasu, gdzie przypadkowo oświadcza się zmarłej dziewczynie. 
Po tym krótkim wstępie czas na moją recenzję. To była moja pierwsza obejrzana bajka Tima Burtona i muszę przyznać, że jestem mile zaskoczona. Fabuła jest ciekawa i  wzruszająca! Piosenki tej bajce dodają uroku. Najbardziej urzekły mnie postacie - ich nienaturalnie chude proporcje, sposób, w jaki się poruszają i jak mówią. Sam film bardzo szybko się ogląda, a jego oryginalność sprawia, że czas przy emisji dzieła Burtona mknie niepostrzeżenie.
Victor będzie musiał wybrać pomiędzy Gnijącą panną młodą, a Victorią.  Nie będzie to łatwe wyzwanie, bowiem obie są zakochane w panu młodym.
Bardzo poruszyło mnie zakończenie filmu. Tim świetnie pokazał nam emocje bohaterów, dzięki czemu mogliśmy je zrozumieć, odnieść się do nich lub z nimi identyfikować.
Jest to niewątpliwie dziwna, ale intrygująca bajka.
Cóż mogę jeszcze dodać? Jeśli lubisz bajki z dreszczykiem i czarnym humorem, koniecznie obejrzyj ,,Gnijącą pannę młodą" Tima Burtona!

  Moja końcowa ocena: 9/10

 Kilka zdjęć:
  


 ___________________________________________________________
Dobry wieczór! Witam z nową recenzją, jak zwykle wieczorem. Mam nadzieję, że się podoba! A jeśli tak, to napisz komentarz i zaobserwuj mojego bloga - będzie mi baaardzo miło :)

Czwartkowy cytat: ,,Pamięć potrzebna jest nam tylko po to, byśmy czuli się szczęśliwi".

Cześć!

2 komentarze:

  1. Jeden z moich ulubionych filmów! Bardzo podoba mi się grafika oraz oczywiscie fabuła! :)
    julia-i-ola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tim Barton zachwycił mnie swoimi "Dark shadow", więc to też powinno mi się spodobac :) pozdrawiam i zapraszam fo mnie :)

    OdpowiedzUsuń